Bánhidai Jókai Mór Általános Iskola

FEKETE LAJOS TARDOSI TAGINTÉZMÉNYE

Digitális Témahét

2025. március 22-31-ig zajlott iskolánkban az egészséghét, melyen az osztályok digitális kihívásokat teljesítettek. A témahét során meghívott szakemberek segítségével dolgozták fel az egészséges életmóddal, az egészségmegőrzéssel és a betegségek megelőzésével kapcsolatos ismereteket, gyakorlati tudnivalókat. Munkájuk során a rendelkezésre álló digitális eszközöket, számítógépes szoftvereket használtak a prezentációk készítéséhez, plakátok szerkesztéséhez, statisztikai elemzésekhez, adatgyűjtéshez, riportok rögzítéséhez, megszerzett tudásuk megmérettetéséhez.
A témahéten rengeteg élménnyel, sok ismerettel gazdagodtak. A kihívások teljesítése közben fejlődött együttműködési, kommunikációs, problémamegoldó képességük és digitális kultúrájuk.

Iskolánk idén is csatlakozott az immár 10 éves országos programsorozathoz, a pénzügyi témahéthez. Ebben a tanévben a rendhagyó pénzügyi tanórákat a digitális módszerek és eszközök tették színesebbé. Így a témahét programjai a tanulók tudatos pénzkezelési szokásainak kialakítása és a pénzvilág működéséről szóló hasznos ismereteiket bővítése mellett a digitális kompetenciáik fejlődését is szolgálták.

2024. március 4-8. között az iskolában a gyerekek által szerkesztett iskolarádiós adás, pénzügyi matematikaóra és a hitelről szóló osztályfőnöki órák segítették az ismeretek bővítését. Ez utóbbin Südi Szabolcs banki önkéntes is részt vett és szakmai tudásával, tapasztalatával hozzájárult a rendkívüli tanórák sikeréhez. Az alsó tagozatosok tanmeséken keresztül ismerkedtek az alapfogalmakkal és a megtakarítás fontosságáról beszélgettek. A tanórákon a számítógépek, a tabletek és az interaktívtáblák is szerepet kaptak. Tankockák, keresztrejtvények, szókeresők és oktatófilmek tették változatossá az órák menetét. A hét folyamán készültek illusztrációk, plakátok, számítógépes prezentációk és robotok is. A felső tagozatosok a pénz kialakulásáról olvasott szöveghez online szövegértési feladatokat oldottak meg, illetve testnevelésórán a pénzfutás egyes állomásain a QR-kódok mögött rejlő gondolkodtató számítási és logikai feladványokat fejtettek meg. Technikaórán perselyeket csináltak a tanulók, melyekhez pénzszámláló micro:biteket programoztak a robotikaszakkörösök. Az alsó tagozatosoknak egyéni rejtvényfejtő versenyt, míg a felső tagozatosoknak Ki tud többet a pénzről? címmel online kvízversenyt hirdettünk. A népszerű társasjátékozás és a szabadulószoba sem maradt ki az idei programsorozatból.

A témahét főszervezője, Hédi Katalin tanárnő minden évben nagy lelkesedéssel készül, tervezi a programokat, szervezi a tanórákat. Idei tanévben is így történt, és nagy örömére a gyerekek idén is érdeklődők, lelkesek és aktívak voltak azon a közel ötven órán, ami a pénzről, a hitelről és a digitális világról szólt.

A digitális pénzügyi témahét beszámolója
Meseillusztrációk
Meseillusztrációk
Nyertes prezentáció 3. osztály
Nyertes prezentáció 7. osztály
Nyertes prezentáció 4. osztály
Nyertes prezentáció 8. osztály
Prezentáció a megtakarításról
Nyertes prezentáció 6. osztály

Petőfi200 digitális témahét 2023. március 27-április 3-ig

Iskolánk a kezdetek óta csatlakozik a digitális témahét rendezvényhez. Idén 7. alkalommal rendeztük meg a projekthetet Hédi Katalin tanárnő szervezésében.

A program célja, hogy az iskola tanulói együttműködve készítsenek egy produktumot digitális eszközöket használva. Mint minden évben, idén is aktuális témát választottak az iskolások, és Petőfi Sándor 200 évvel ezelőtti születésnapjára emlékezve digitális verseskötet hoztak létre. A szerkesztést nagyon komoly előkészületek előzték meg. Internetes kereső versenyen bővítették ismereteiket a diákok, számítógépes prezentációkat készítettek csoportokban Petőfi életéről és munkásságáról. Ügyességi akadályfutáson a költő a 1848-49-es szabadságharcban betöltött szerepét játszották el a versenyzők. A költő verseivel ismerkedtek és illusztrációkat készítettek ezekhez rajzórán az alsó tagozatosok, míg a felső tagozatosok portrékat rajzoltak. Nem csak rajzok, hanem gyurmafigurák, bábok, robotok és animációk is születtek. A legjobban sikerült alkotásokat digitalizálták a szakkörösök a tanárnő vezetésével. Szavalóversenyen választotta ki a zsűri azokat a szavalatokat, melyek a hanganyagát adták a digitális verses kötetnek. Különlegességként megzenésített vers éneklése is felvételre került.

Az iskola minden tanulója közreműködött a „Petőfi 200” digitális projekt sikeres megvalósításában. Az alkotás öröme és az informatikai eszközök használata gyakran jelen van az iskolai foglalkozásokon, ami mégis különlegessé tette ezt a hetet: az együttműködés és együttgondolkodás kicsik és nagyok között. A projekt sikeresen lezárult, a beszámolót és a digitalizált versek felvételét itt publikáljuk.

A Petőfi200 projekthéten készült digitális versek:

DIGI-NYUSZI

Digitális húsvétváró témahét

2022. április 6-13.

Iskolánk az idei tanévben a hagyományos húsvétváró témahetét „digitalizálta”. 2022. április 6-13-ig zajlott a DIGITÁLIS NYUSZI-TÉMAHÉT. Tanulóink a projekthéten a Húsvétra készültek. A tanítási órákon jelen voltak a digitális eszközök. Készültek multimédiás és interaktív prezentációk a magyar, szlovák, német angol húsvéti szokásokról, három képes hangoskönyv a rajzpályázatra készített rajzok illusztrálásával,  videófelvétel locsoló és tavaszköszöntő versekről a szavalóversenyen, statisztikai felmérés és elemzés a húsvét megünnepléséről, digitális fotómontázs az osztályok húsvétfáiról, angol nyelvű húsvéti plakátok és német szövegértési feladatok, húsvéti 3D-s színezők, Bee-bot, Blue bot és Stem robotokkal hímes tojás gyűjtés, nyuszifej rajzolása, zenés iskolarádiós adás, tojáskereső nyuszifutás és digitális húsvéti szabadulószoba.


dth2020_kituzo_iskola_2x-400

   PÉNZ7

2020. március 2-6.

Pénzről egy kicsit másképp

Fő téma: pénzügyi biztonság, biztosítások, korszerű pénzkezelés, digitális biztonság

projektterv

„Magyarország 2015-ben csatlakozott először az Európa szerte közel 30 országban egy időben zajló European Money Week kezdeményezéshez. A program célja, hogy már fiatal kortól segítse a pénzügyek iránt érdeklődő diákokat ismereteik bővítésében, és felhívja a figyelmüket a mindennapi pénzügyi tudatosságra.”-olvashatjuk a www.penz7.hu oldalon.

Előzetes munkálatok: Már tanév elején regisztráltunk a pénz7.hu oldalon, ahol oktatási segédanyagokat és banki önkéntest kértünk a témahétre. Tanárok és diákok közös workshopot tartottak, ötleteinket egy online faliújságon gyűjtöttük össze, majd a témahét felelőse, Hédi Katalin tanárnő elkészítette a forgatókönyvet is.

Forgatókönyv1Forgatókönyv2

Hétfő: Az informatika-szakkörös tanulók szerkesztették az iskolarádiós adást, mellyel indult a digitális pénzhét.

Kedd: A 3. és 4. osztályos diákok osztályfőnökük irányításával, a felsős tanulók matematikatanáruk által tartott tanórán a biztosításokról szereztek hasznos ismereteket. Ezek az órákon jelen volt Nagy András, banki önkéntes, aki gyakorlati példákkal és tanácsokkal segítette a feladatok megoldását. A tanórákon a diákok LeraningApps-os tankockát és Mentimeter-es kérdőívet töltöttek ki csapatokban. A Tardosi Szlovák Nemzetiségi Önkormányzat és a Digitális Jólét Pont tabletjeit használták a gyerekek.

tablet2

tablet1Ezen a napon délután zajlott az iskolai szintű prezentációkészítő verseny. A versenyzők 3 téma közül választhattak. Megadott paraméterek alapján kellett egy legalább 6 diából álló multimédiás prezentációt készíteniük. A legjobb prezentációk készítőit jutalomba részesítettük. Az elkészült prezentációkat a tanulók osztályfőnöki órákon mutatták be osztálytársaiknak. Illetve a kinyomtatott diákat a faliújságon láthatta az iskola minden diákja.

verseny1 verseny2

Szerda: Többször dolgoztunk együtt a budapesti szlovák iskolával, ezúttal robotméhecskéiket adták kölcsön a digitális témahetünkre. Minden tanulónk kipróbálhatta a Bee-bot robotozást. Három pályát készítettem a robotoknak. Két pályán kódlapok segítségével kellett a méhecskét mozgatni. Ha ügyesen kódoltak a gyerekek, akkor sok-sok eurót gyűjtöttek, illetve egy-egy magyar közmondás szavait gyűjthették össze. A harmadik pálya egy térkép volt, melyen a robotméhecskét kellett eljutattni pénzügyi intézményekhez.

beebot2

beebot1Csütörtök: Nagy izgalommal vártuk ezt a napot. Kit tud többet a pénzről? online csapatvetélkedőt hirdettünk. A Kahoot tesztkészítő programmal készült kérdésekre kellett a csapatoknak válaszolni. A kérdések a bankkártyákról, a netbankról, a biztosításokról szóltak. Voltak számítási feladatok is. A verseny előtt kb. 1 órával elment az internet az iskolában, de szerencsére a mobilinternet „kihúzott” minket ebből a digitális csapdából.  Jó hangulatú és izgalmas délután volt.

vetélkedő1 csapat1

A délelőtt folyamán QR-kódos kincskeresésre indultak az osztályok hon- és népismeretórán. Nagyon szeretik ezeket az „akadályversenyeket” tanulóink. Ezúttal a falu pénzintézeteit kellett felkeresni. Mindenhol egy QR-kód várta őket, mely egy kérdést rejtet magában. Ha a helyes válaszok betűjelét összeolvasták, megtudták a következő állomás helyszínét. A bankautomatát, postát, boltot végigjárva az iskolába visszaérkezve csokipénz várta őket a kincsesládába.

posta qrkód

Péntek: Délután közös társasjátékozásra hívtuk a gyerekeket. A népszerű pénzes társasjátékok ezúttal is nagy sikert arattak.

társasjáték

A témahéthez kapcsolódóan több tanórán is szóba került a pénz. Készültek bankkártya-tervek rajzórán, kutyaperselyek és pénztárcák technikaórán, 3D nyomtatóval plasztikkártya, németnyelvű pénzről szóló videóhoz magyar felirat a YouTube csatornán, pénzügyi számításokkal teli Legyen Ön is Milliomos! LearningApps-os játék matematikaórán, Móricz Zsigmond: Hét krajcár című művének feldolgozása irodalomórán. Informatikaórán a digitális biztonságosról beszéltünk, hogy mire kell figyelni a netbank használatakor és a bankkártyás fizetéskor a webáruházakban. Erről gondolattréképet is készítette a gyerekek a bubbl.us oldalon.

faliújság2

Iskolánk 2017 óta minden évben csatlakozik a pénzügyi témahét-kezdeményezéshez. Az idei programsorozatot az tette különlegessé, hogy digitális témahét volt. Szinte minden feladatmegoldásához használták a gyerekek a tableteket, okostelefonokat, mobilapplikációkat, az internetet. A jól sikerült rendezvény után biztos, hogy jövőre is lesz digitális Pénz7 Tardoson.

A jól sikerült témahétről két újságcikk is megjelent. Egyik a 24 Óra megyei hírlapban, a másik a Kisalföld című napilapban.

90573690_3640121766061183_5377124532890894336_o 89124471_2595375440729439_2170187656875474944_o

Összefoglaló kisfilmünk:

További képek ide kattintva megtekinthetők.

Az iskolai digitális pénzhéten megvalósított Pénzről egy kicsit másképp című projektünkkel különdíjat nyertünk a Digitális Témahét 2020 pályázaton. A pályázatot írta és a projekthetet megszervezte: Hédi Katalin tanárnő. A munka és a siker is közös. Az iskola minden diákja és tanára részt vett a projekt megvalósításában. Köszönjük az E.a.R.L. robotot. 

Különdíj digitális témahét

SZLOVÁK NEMZETISÉGI HÉT

(Ahol a régi hagyományok találkoznak a modern korral)

2019. november 11-15.

plakát

 A témahét célja volt, hogy a nemzetiségi nyelvet, kultúrát és hagyományokat még közelebb hozza a tanulókhoz és szüleikhez egyaránt. Ezért a hagyományos programjainkat kiegészítettük olyan foglalkozásokkal, ahol a modern kor technikáját is használtuk.

Hétfőn délelőtt a felső tagozatosok ellátogattak az óvodába, ahol szintén nemzetiségi hét zajlott. A kicsiknek szlovák népdalokat énekeltek és tanítottak. Az éneklésükről hangfelvétel is készült. Délután iskolai szintű alsós szavalóverseny volt, ahol a továbbjutók a szerdai megyei szintű rendezvényen képviselték az iskolát. Este sikeres volt a Márton napi lámpáskészítés és felvonulás, melyen nemcsak az iskolások, hanem a tardosi óvodások is részt vettek.

Kedden szlovák zene szólt az iskolarádióban. Délután a szlovák nyelvű tankockák tanórai felhasználását mutatták be a szlovák szakkörösök társaiknak és tanáraiknak. Az interaktív táblára kivetített LearningApps feladatokat nagy örömmel oldották meg kicsik és nagyok egyaránt. A délutáni kötetlen szabadidőben az alsósok csehszlovák mesefilmeket tekintettek meg. Ezen a napon szlovák ételek, receptek témában az informatika szakkörön számítógépes rajz és szövegszerkesztő verseny volt.

Szerdán került megrendezésre a megyei szintű szlovák versmondó és tanulmányi verseny, ahol a megye összes szlovák nemzetiségi iskolája
képviseltette magát, több mint 60 versenyzővel. A kísérő tanároknak Digitális eszközök az oktatásban címmel tartott továbbképzést Hipik Angéla a budapesti szlovák iskola tanára. (A prezentációja itt elérhető.)

Csütörtökön online vetélkedő volt az alsó és felső tagozatosoknak Ki tud többet Szlovákiáról? címmel. A csapatok a Kahoot alkalmazáson keresztül kapták meg a kérdéseket.

A pénteki programok között volt táncház, csuhézás és pozsonyi kifli sütés.

A nemzetiségi kultúra ott volt a tanórák, szakkörök nagy részén. Technika órákon a diákok elkészítették a tardosiak kedvelt böjti ételét, a
„pupácskát”vagyis mákos gubát. Rajz órákon a gyermekek a Magas-Tátra növény és állatvilágáról készítettek képeket. Honismeret órán a gyermekek megismerték a falusi lakóház szerkezetét, berendezési tárgyait. Tudásukat a múzeumban QR kódba rejtett feladatokban
próbálhatták ki. Emellett szlovák nyelvi rejtvények, kódfejtők várták a diákokat a hét minden napján. A felső tagozatosok interjúkat készítettek nagyszüleikkel, dédszüleikkel az iskola és ünnepek témakörében. Az okostelefonok hangrögzítőjét használva igazán jó kis riportok születtek.
Az iskola tanulói változatos és érdekes programokon vehettek részt a nemzetiségi héten. A szervezők remélik, hogy sikerült a tanulókhoz közelebb hozni a nemzetiségi nyelvet, kultúrát, hagyományokat és mindenki hasznos ismeretekkel gazdagodott a témahét után.

A héten készült képek ide kattintva megtekinthetők.

A nemzetiségi hétről megjelent újságcikk a megyei napilapban:

24óra cikk nemzetiségi hét nov 22

jelvény

 

KÖRBE-KÖRBE KARIKÁBA

Digitális projekt

2019. április 8-12.

RÉSZLETES PROJEKTLEÍRÁS (ide kattintva olvasható)

Projekt témája: Kör és a gömb mint nevezetes ponthalmazok meghatározása.

Projekt célja: Kör és a gömb szemléltetése, a hozzátartozó fogalmak, elnevezések tisztázása. A körző használatának gyakorlása. A kör és a gömb gyakorlati életben előforduló alkalmazásainak megtapasztalása. Mindezen ismeretek rendszerezése. Az események dokumentálása, a projekt során készült alkotások digitalizálása. Az alkotásokból valós és virtuális kiállítás készítése.

Projekt elemek:

Dia1matek1kókuszgolyók

2019. április 8-án elstartolt a digitális témahét. Ezen a napon készült gondolattérkép, projektterv, csoportalakítás sorsolással, spirálszöveg, QR-kód olvasás, méhecskerobot, ami körberepüli a virágot, körpályán mozgó robot, kókuszgolyók, és róluk fényképek.

Dia2

matek23dszinezoDigitális témahét második napján születtek riportok, rajzok, puzzlek, 3D színezők, robotok, robotpályák.   Dia3

körjátékA harmadik napon is dolgoztunk a digitális projektünkön.  Az első órában körjátékot és körtáncot tanultak a gyerekek énekórán. Majd az iskolarádiós adás következett a tegnapi riportokkal, és zeneszámokkal. Készülünk a holnapi versmondó versenyre „körös” versekkel.

Dia4

matek3A Digitális Témahét negyedik napján is készültek rajzok, volt karikás és labdás torna tesiórán, szavaztunk a Plickers szavazórendszerrel és szavaltunk a költészet napján a körről, és körökről, amikből maci, katica és nyuszi lett.

Dia5

matek6dartsmatekÁprilis 12-én az utolsó napjához érkezett a Körbe-körbe karikába projektünk. Online tesztet töltöttek ki a tanulók a megszerzett tudásukról, volt Dartsmatek, pom-pom készítése technikaórán, kördiagramm matekórán. Elkészült az alkotásokból a kiállítás, és prezentációk is készültek.

kiállítás

A projekt zárásaként levetítettük az összefoglaló prezentációt, bemutattuk a kiállítást és átadtuk az okleveleket a projektben részt vevő osztályoknak.

oklevelek

További fényképek ide kattintva megtekinthetők.

Összefoglaló videó:


jelvény

2018. április 9-13. Digitális Témahét-Digitális Projektjeink

Magyar Költészet Hete:

Digitális miniprojektünk április 11. köré csoportosult, de egész héten dolgoztunk. Költészet napja alkalmából iskolarádiós adáson hallgatunk magyar költők megzenésített verseit, szófelhőkbe rendeztük a versek szavait, QR-kódokat generáltunk a megzenésített versek videoklipjeihez, a költők arcképeiből fotomontázsokat szerkesztettünk, online faliújságot készítettünk. A projektzárásaként keresztrejtvényt fejtettek a gyerekek.

Iskolarádiós adás itt meghallgatható.

A projektben 18 tanuló, az 5-6-7. osztályosok vettek részt. Informatikaórán és magyarórán zajlottak a foglalkozások 5 tanítási órán át.

Projektvezető Hédi Katalin tanárnő volt. Nagy Gábor tanárúr segített a projektmunkában.

További képek ide kattintva megtekinthetők.

munka QRkódfaliújságkicsi


 

Z kuchyne našich predkov- Elődeink konyhájából

Po stopách našich predkov- Elődeink nyomában

A projekt célja, hogy a budapesti szlovák iskola tanulóival és tanáraival online együttműködve, kollaboratív módon létrehozunk egy lapozható receptkönyvet, amely húsvéti ételek szlovák nyelvű receptjeit tartalmazza.

Cieľom projektu je spolupráca so spolužiakmi a s učiteľmi budapešťianskej slovenskej základnej školy, vrámci ktorej sa vytvorí jedna kuchárska kniha so slovenskými veľkonočnými receptmi.

A projekt első napján szlovákórán gondolattérképbe rendezték a tanulók a húsvéti és böjti ételeket, online faliújságon rögzítették feladataikat, ütemtervet készítettek. Videóbeszélgetést folytattak a budapesti és a tardosi iskolások a projektmunkával kapcsolatban. Hagyományos ételek receptjeit gyűjtötték, rögzítették szöveges dokumentumban és videófelvételekt készítettek. Több ételt el is készítettek technikaórán, hon- és népismeretórákon. Mindezekről videot és fényképet is készítettek Kissné Török Erika tanárnő segítségével.

videotelefondavmákosgubaételkészítés1receptírás

Az második osztályosok a tojásos tepertőkrém receptjét, az ötödik osztályosok mákos guba és a hatodik osztályosok a loksa receptjét próbálták ki. Az első, harmadik és negyedik osztályosok diszítőelemeket, dekorációt készítettek rajz és technikaórán Csiszár Sára nénivel és Sárközi Hajni nénivel.

A forrásanyagokat, elkészült videókat, animációkat a padleten osztottuk meg egymással, majd informatikaórákon digitalizáltuk a rajzokat, e-bookot szerkesztettünk a felső tagozatos tanulókkal. Az informatikai feladatok segítője és kordinátora Hédi Katalin tardosi tanárnő és Hipik Angéla budapesti tanárnők voltak.

A projekt zárásaként online kérdőíven értékelték a tanulók a közös munkát, és publikáltuk a receptkönyvünket.

A receptkönyvünk itt megtekinthető.


A projektben az egész tardosi iskola, 81 diák és a budapesti szlovák iskola 6. osztályosai (12 tanuló) vettek részt.

További videók, képek a projektről.


2017. április 3-7.

jelvényMi már tavaly is részt vettünk egy projekttel a digitális témahéten, idén már a tanévrendjébe is bekerült ez a témahét. Április 3-tól egy projekten dolgozott az iskola: a gyerekek összefogásával, a digitális eszközök támogatásával gyurmafilmet forgattunk. Már a programterv készítésekor láttuk, hogy nagyon gazdag és eseménydús lesz ez a hetünk.

A projektünknek a GYURMA-NET nevet adta a projekt kitalálója, Hédi Katalin tanárnő. Az első nap gondolatébresztő foglalkozásokat tartott Preszl Éva (Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat – Safer Internet Program képviseletében) a biztonságos internetről, játszottunk a Lájkvadász társasjátékkal, gondolattérképet készítettünk és projektmegbeszélésen tisztáztuk az internetes kommunikáció legújabb műfajának a vlog=videónapló jellemzőit és a bejegyzés készítés lépéseit. Online faliújságunkon összegyűjtöttük a feladatokat.

weblapra1

GYURMA-NET digitális projektünk második napján megjelent a főszereplő: a gyurma. Miután megállapodtunk a kisfilm műfajában (vlog) és témájában (biztonságos internetes vásárlás). ezen a napon a tartalom és a forma kidolgozása volt a feladat. A kicsik gyurmáztak, a nagyok történetet írtak, a még nagyobbak előkészítették a videóbejegyzést nagyon komoly szakmai utánajárással történelemórán, gazdasági témakörben. És délután még online-játékra (www.wildwebwoods.org) is maradt időnk. 

weblapra2

A digitális projekt közepén, a legnehezebb fázisban voltunk szerdán, amikor is elkészült a kisfilmünk forgatókönyve. A nap végén a Netezz biztonságosan! a társasjátékkal „lazultunk”. Nagyon tetszett a gyerekeknek.

weblapra3

A negyedik napon a digitális kameráé volt a főszerep. Elkészültek a felvételek a gyurmafigurákról, a gyurmafeliratokról. Elkészült a videó is. És kikerültek a „kirakatba”, a technika terem ablakába a főszereplők!

weblapra4

A digitális témahét utolsó napján a kisfilmünk vágási munkálatain dolgoztunk a Médiaklubban. Minden osztály annyi emléklapot kapott, ahány órát dolgozott a projekten. Ezeket kiraktuk a osztályok ablakaira, és most már mindenki látja, hogy a digitális témahéten a tardosi iskolások 24 órán át GYURMA-NET-eztek! Kedves Kollégák és Gyerekek! Köszönöm a munkátokat! Hédi Kati néni 

A héten készült fényképek és dokumentumok ide kattintva megtekinthetők.WEBLAPRA5

A projektünknek híre ment: az utcán sétálók megtekinthetik az elkészült gyurmafigurákat a technikaterem ablakaiban, 24 jelvény hirdeti az iskola ablakaiból, hogy mi egy digitális projektet megvalósító iskola vagyunk. A digitális projektünkről tudósított a Tardosmozaik Falutévé, a tardosi Gorba Rádió, az iskolaújság (Fekete Lajos Hírmondó) a megyei lap a 24 óra (kemma.hu). Folyamatos bejegyzések jelentek meg az intézmény facebook oldalán.